Naturen var i centrum, da Naturmødet - efter to års coronapause, løb af stablen i Hirtshals d. 19. – 21 maj 2022

Byen summede af spændende debatter, lærerige foredrag, sjove aktiviteter og festlige indslag. Institutterne Biologi og Ecoscience deltog i flere debatter om bl.a. marine naturnationalparker og foredrag om miljøDNA.

Fotos fra Naturmødet: Peter Bondo Christensen

Projekt Hovedet i Havet stod torsdag og fredag klar ved Roots Scenen, hvor ’Algetryk og Aperol’ var overskriften. Deltagerne blev gjort klogere på havets fascinerende tang-verden over et glas kølig aperol eller appelsinvand!

Fredag morgen myldrede 750 skoleelever fordelt på 38 klasser rundt på Naturmødet. Et af holdene fik hos Hovedet i Havet bogstavelig talt et kig ind i forskellige fisk under emnet ’Fantastiske Flade og Funklende Fisk’.

Tusind tak for nogle fantastiske dage – vi glæder os allerede igen til næste år.