23 forskere fra Aarhus Universitet valgt til nyt AIAS fællesskab – heriblandt en af vores egne professorer

I forbindelse med lanceringen af et nyt AIAS fællesskab ved navn ”The AIAS Associate programme” kan der fra 1. april 2021 bydes velkommen til 23 forskere fra Aarhus Universitet. En af dem er professor Dorte Krause Jensen fra Marin Økologi.

Dorte Krause Jensen - Foto fra Pure

Der har været travlt hos Aarhus Institute of Advanced Studies (AIAS). Der skulle nemlig findes adskillige forskere fra Aarhus Universitet til et nylanceret fællesskab for etablerede forskere. De er nu fundet!

Formålet med det nye fællesskab er at bringe forskere fra Aarhus Universitet og det internationale netværk af AIAS fellows tættere sammen. Dette for at fremme ambitioner om at facilitere og inspirere til nye tværgående forskningsprojekter og -retninger.

AIAS direktør, Søren Rud Keiding glæder sig: “We are looking very much forward to welcoming the 23 new Associates to AIAS, and to help stimulating the interdisciplinary exchange of ideas of the many talented researchers. And not at least, it is our aspiration to challenge their way of thinking through the multidisciplinary environment at AIAS,” – kilde: 23 new AIAS Associates from Aarhus University appointed (au.dk).

En af de 23 AU-forskere, der skal være en del af det nye fællesskab er professor Dorte Krause Jensen fra Marin Økologi i Institut for Bioscience:
Jeg glæder mig til at være en del af AIAS fællesskabet, for jeg synes interdisciplinære forskningsmiljøer er meget inspirerende. Jeg er rigtig glad for muligheden og anerkendelsen og ser det som et privilegium at få lejlighed til at bidrage til bindeleddet mellem AIAS og resten af AU gennem udveksling af idéer og øget samarbejde.”, sagde Dorte om sin nye rolle i AIAS.

Vi ønsker Dorte og alle de resterende 22 forskere stort tillykke og god arbejdslyst!

Du kan læse mere om AIAS og det nye fællesskab her: AIAS (au.dk)